Blog Sylwii Ignatowskiej

Sezon 13 Projekt Quilting – Wyzwanie pierwsze

Sezon 13 Project Quilting- First Challenge

Pamiętacie jak rok temu znalazłam na blogu “Persimon Dreams” świetną zabawę PROJECT QUILTING organizowaną przez Kim Lapacek. Pisze ona że “projekt nie musi być tradycyjną kołdrą, ale musi spełniać co najmniej jedno z poniższych wymagań: zawierać patchwork, zawierać aplikację, mieć 3 warstwy zszyte ręcznie lub maszynowo”. Artystka rzuca wyzwanie i każdy z biorących udział, ma tydzień na jego ukończenie.

Remember when a year ago I found a fun game called PROJECT QUILTING, on the blog “Persimon Dreams,” by Kim Lapacek. This time she wrote that: “the design does not have to be a traditional quilt but must meet at least one of the following requirements: include patchwork, include an applique, must have three layers sewn by hand or sewing machine.” The artist challenges you and every participant and gives you a week to complete it.

W tym roku bawimy się znowu. Tytuł wyzwania to “Wszystkie kolory” W projekcie musi być obecnych co najmniej pięć kolorów. No to do dzieła.

This year we are playing along again. The title of the challenge is “All Colors”. We must use at least five different colors in this project. So, let’s get to work.

Pisałam już o tym że nie lubię robić prac bez konkretnego przeznaczenia. No właśnie. Znowu mam okazję zrobić coś co mi się przyda. W tamtym roku powstała pierwsza okładka na segregator, w tym roku będzie druga. Potrzebuję jeszcze czterech. Może będę mieć chwilkę aby także je wykonać.

I wrote before that I do not like making projects without a specific purpose. Exactly. I have a chance to make something that will be useful to me. Last year I made a binder cover, this year I want to make another one. I actually need four more. Maybe I’ll find the time to make all of them.

Na flizelinie dwustronnie klejącej narysowałam sobie kwadrat, który następnie podzieliłam na 1 calowe paski.

 I drew a square on some double-sided fusible fabric, which I then divided into 1” strips.

Pocięłam kolorowe tkaniny na 2 calowe paski.

 I cut the colored fabrics into 2” strips.

Następnie starałam się stworzyć jak najlepszą kompozycję kolorystyczną.

Next, I tried to create the best color composition.

Gdy już wiedziałam jaki układ jest najlepszy, zabrałam się do przyklejenia pierwszego paska do wcześniej przygotowanego kwadratu z flizeliny.

Once I was satisfied with my arrangement, I started to glue the first strip to the previously prepared square of fusible fabric.

Następnie na przyklejony pasek (różowy) nałożyłam pasek niebieski. Przyszyłam po linii łącząc dwa kawałki ze sobą. Rozprasowałam, a następnie przykleiłam żelazkiem.

I put a blue strip on the already glued (pink) strip. I sewed them together along the line. Then I ironed them out and glued them using the iron.

Gdy wszystkie kolory były już przyklejone i przyszyte wyrównałam flizelinowy kwadrat.

When all of the colorful strips were glued and sewn on, I straightened out my square.

Następnie zrobiłam ozdobną fastrygę z kordonka wokół kwadratu.

Next, I decorated it with a basting stitch going around the square.

Przyszyłam szalone guziki.

I sewed on some crazy buttons.

Potem nadszedł czas na wyrywanie papieru z flizeliny dwustronnie klejącej.

Next, it was time to rip off the back paper from the fusible.

Gdy kwadrat był już gotowy, zabrałam się za zrobienie okładki z filcu.

When my square was ready, I started to work on the felt cover.

Zmierzyłam segregator, narysowałam a następnie wycięłam z filcu klejonego.

I measured the binder, drew it out and then cut the pieces from the felt with glue.

Wycięłam kwadrat w przedniej części okładki.

I cut the square from the front part of the cover.

Przykleiłam w wycięte miejsce przygotowany kwadrat.

I glued on the previously prepared square.

Następnie przykleiłam do filcu materiał, który dodatkowo zasłonił wycięty kwadrat.

Next, I glued the fabric to the felt, which additionally covered the cut square.

Zagięłam i przyszyłam skrzydełka tworząc kieszonki na okładkę segregatora.

I folded and sewed the wings to form pockets for the binder cover.

Włożyłam segregator.

I slid in the binder.

Wielokolorowa okładka gotowa. Szkoda, że nie mam kolorowego filcu klejonego, byłoby jeszcze bardziej kolorowo.

The multicolor cover is ready. I wish I had bigger selection of colors of the felt with glue, then it would be even more colorful.

  1. Odpowiedz

    Awesome notebook cover!!

    • Sylwia Ignatowska, 9 stycznia, 2022, 9:01 pm

    Odpowiedz

    Thank you very much

    • Nikki Moshier, 11 stycznia, 2022, 4:13 am

    Odpowiedz

    Wonderful cover and great explanation of your process!

      • Syla, 11 stycznia, 2022, 8:54 pm
      • Autor

      Odpowiedz

      Thank you ❤️❤️❤️

  2. Odpowiedz

    aww! This is fantastic! Love seeing how it was created!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.